Behandling av personuppgifter

Integritetspolicy

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Integritetspolicy för AmpliMind AB

Hos AmpliMind AB värnar vi om din integritet och strävar efter att skydda dina personuppgifter på ett ansvarsfullt och transparent sätt. Denna integritetspolicy beskriver hur vi samlar in, använder, delar och skyddar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).


1. Vem ansvarar för dina personuppgifter?

AmpliMind AB, med organisationsnummer 559502-7664, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Vid frågor om hur vi hanterar dina uppgifter kan du kontakta oss via:

  • E-post: kontakt@amplimind.se

2. Vilka personuppgifter behandlar vi?

Vi behandlar de uppgifter som du själv lämnar till oss i samband med kontakt eller användning av våra tjänster. Dessa kan inkludera:

  • Kontaktuppgifter: Namn, e-postadress, telefonnummer.
  • Hälso- och personuppgifter: Om du bokar en konsultation kan vissa uppgifter om din hälsa samlas in, alltid med ditt uttryckliga samtycke. Insamlade uppgifter innefattar också personnummer.
  • Betalningsuppgifter: Information som behövs för fakturering, såsom adress och betalningsinformation.
  • Kommunikation: Korrespondens via e-post eller kontaktformulär.

3. Varför behandlar vi dina personuppgifter?

Vi behandlar dina personuppgifter för att:

  • Kunna erbjuda och administrera våra psykologtjänster. Som vårdgivare är vi skyldiga att följa patientdatalagen.
  • Kontakta dig vid bokningar eller för att svara på förfrågningar.
  • Fullgöra rättsliga skyldigheter, t.ex. bokföringskrav.
  • Säkerställa en trygg och säker användning av våra tjänster.

4. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar dina personuppgifter så länge det krävs för att uppfylla de ändamål som de samlades in för, eller så länge som krävs enligt lag. Vid behandling sparas journaler 10 år efter sista anteckningen i enlighet med patientdatalagen.


5. Delning av personuppgifter

Vi delar inte dina personuppgifter med tredje part, utom i följande situationer:

  • När det krävs enligt lag, exempelvis till myndigheter.
  • När vi använder betrodda tjänsteleverantörer för teknisk support, såsom bokningssystem och IT-säkerhet. Dessa parter är skyldiga att skydda dina uppgifter och får endast använda dem för avtalade ändamål.

6. Dina rättigheter

Som registrerad har du rätt att:

  • Få tillgång till dina personuppgifter och begära en kopia av dem.
  • Rätta felaktiga eller ofullständiga uppgifter.
  • Begära radering av uppgifter i vissa fall, t.ex. om de inte längre behövs.
  • Invända mot behandlingen av dina uppgifter eller begära begränsning av behandlingen.
  • Få ut dina personuppgifter i ett maskinläsbart format (dataportabilitet).

För att utöva dina rättigheter kan du kontakta oss via de kontaktuppgifter som anges ovan. Det är Integritetsskyddsmyndigheten som är ansvarig vid klagomål.


7. Säkerhet

Vi vidtar tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter från obehörig åtkomst, förlust eller annan otillåten behandling.


8. Ändringar i policyn

Vi förbehåller oss rätten att uppdatera denna integritetspolicy vid behov för att följa lagkrav eller förbättra våra rutiner. Den senaste versionen finns alltid tillgänglig på vår hemsida.


Senast uppdaterad: 2024-11-16

Har du frågor om vår integritetspolicy eller behandlingen av dina personuppgifter? Tveka inte att kontakta oss.